Rijdersauto on Track

ft-photography__DX20815_Original (priv. Nutzung) _e853bf08_
ft-photography_DSK_29.06-20579_Original (priv. Nutzung) _a3b3f8ef_-2
_02I6893
ft-photography_Dsk_03.10-27181_Nutzung Social Media (Original) _efe62394_-2
_02I5417
ft-photography_Dsk_03.10-28388_Nutzung Social Media (Original) _19d6109f_
ft-photography_Dsk_03.10-28389_Nutzung Social Media (Original) _f5387fa9_
_02I5512
_02I5660

Klanten en autoliefhebbers zullen het met ons eens zijn, er gaat weinig boven sportief rijden op bochtige wegen, in een Rijdersauto...

En de beste locatie om dat ongestoord te kunnen doen is natuurlijk het Circuit.
Daarom kriebelde het bij ons al langer om een auto op te bouwen voor het circuit en daarmee Trackdays te gaan rijden.
Ook kregen we regelmatig de vraag van klanten: "wanneer zien we jullie eens op het circuit?"

Voor rijden op het circuit is natuurijk een goede auto nodig, en er is 1 auto die er tussenuit springt wat betreft circuit aspiraties.
De Renault Megane RS, af fabriek al erg geschikt voor op het circuit en niet voor niets was de Trophy-R jarenlang de snelste voorwielaangedreven hatchback op de Nordschleife.
Dat wij fan zijn van dit model is geen nieuws, en ook onze klanten die met een Rijdersauto - Megane RS rijden zijn lovend over de rij eigenschappen van deze hothatch.
Nadat we een geschikt exemplaar gevonden hadden, een Gele 2010 Megane 3RS, uiteraard met Cup pakket, helemaal standaard, kon de ombouw tot Tracktool beginnen.

We kwamen in contact met Autohaus Kirfel in Adenau, de specialisten op Renault Sport gebied als het gaat modificaties voor circuit gebruik.
Na onze wensen en doelen met de auto besproken te hebben brachten we de auto naar Adenau voor een 0-meting en om alle modificaties te bespreken.
De volgende modificaties zijn doorgevoerd:

KW Clubsport onderstel (met veer - en demper aanpassingen)
Miltek Catless downpipe
Middendemper Rohr
Remschijven flat discs FA31 P
Endless ME22 remblokken vooras
Endless ME22 remblokken achteras
Remvloeistof Racing ATE 200
Wagner Competition intercooler
Autec Wizard 8x18 velgen
Nankang AR-1 235/40/18
Clubsport rolkooi
Recaro Pole Position kuipstoelen
Sabelt 6-punt gordels
CAE Ultra shifter
Luisi Mirage Race alcantara stuur
Sabelt tow strap
Kirfel aangepaste baksteun
Injen intake Remap 320 pk en 430 nm

Al deze aanpassingen transformeren een Megane RS van sportieve straat auto in een serieuze Tracktool die menig sportwagen het nakijken geeft.
De Megane RS blinkt het meeste uit in handling en balans, er zijn bochensnelheden haalbaar waar het je gewoon van gaat duizelen.

Na alle technische aanpassingen kon ook het optische gedeelte niet achterblijven.
Textline heeft een waanzinnig gave Livery ontworpen en aangebracht op de auto, geïnspireerd op de Megane V6 Trophy race auto.
Na een eerste instructie-dag waar we van Coureur en instructeur Michel Lefebre de basis van 'technisch perfect rijden' leerden en een aantal trackdays op circuit Zolder en Zandvoort kunnen we wel zeggen dat we de smaak te pakken hebben.

Zien we je op het Circuit ?